لوله بازکنی دراصفهان شرکت لوله بازکنی در اصفهان
بارهایی که منجر به رشد سریعتر غیرمنتظره عیوب می شود، هر گونه خرابی به صورت نشت پایدار رخ می دهد و باعث پارگی بزرگ لوله نمی شود. این نشت پایدار توسط سیستم نظارت بر نشتی مدتها قبل از بروز هرگونه آسیب دیگری شناسایی میشود (بارتولوم و همکاران، 1996).اگر LBB با احتیاط کافی اعمال شود، نباید پارگی بزرگ لوله را در نظر گرفت. به منظور بررسی LBB طول ترک بحرانی، 2ccrit، که چنین گسیختی را آغاز می کند، باید با حداکثر طول یک عیب که قابل تعمیر نخواهد بود و در بدترین حالت از طریق دیوار رشد می کند و نشتی پایدار ایجاد می کند. بنابراین محاسبه طول بحرانی ترک جزء اصلی تجزیه و تحلیل ایمنی یک سیستم لوله کشی است.در سیستم اولیه و ثانویه راکتورهای آب سبک مدرن (LWR) به ندرت لولههای جوش داده شده طولی با قطرهای بزرگتر را انتخاب میکنیم. بنابراین بیشتر جوش هایی که باید ارزیابی شوند، جهت گیری محیطی دارند. با توجه به طول لوله های موجود، تنها تعداد کمی از این جوش ها قطعات لوله های مستقیم را به هم متصل می کنند، بخش عمده آن در نزدیکی خم ها، نازل ها یا قطعات T قرار دارد (مثلا StadtmuÈ ller و Sturm، 1996). بنابراین عیوب بین Seg-همانطور که در بسیاری از پروژه های تحقیقاتی مورد بررسی قرار می گیرند، لوله های مستقیم در کار عملی تجزیه و تحلیل ایمنی گیاهان واقعی استثنا هستند (شکل 1 را ببینید). برای غلبه بر این مشکل، باید در نظر میگرفتیم که چگونه میتوانیم روشهای توسعهیافته برای لولههای مستقیم را به جوش نزدیک خمها ترسیم کنیم.در این مقاله ابتدا پاسخ الاستیک خم ها را مطالعه می کنیم. در مرحله دوم، ما یک سری محاسبات غیر خطی عنصر ®نیت لولهها و خمهای مشابه را ارائه میکنیم تا در مورد روابط شرایط بارگذاری و اندازههای بحرانی ترک بیاموزیم، زیرا روشهای پذیرفتهشده برای تعیین طول بحرانی ترک 2ccrit در جوشهای اتصال وجود دارد. قطعات لوله های مستقیم هندسه لولهها و خمها با ترکهای دیواره از طریق (ر.ک. شکل 2) نشان داده شده است: r، شعاع لوله; t، ضخامت دیوار؛ R، شعاع خمش؛ l، طول لوله متصل؛ u، زاویه خم شدن آرنج؛ الف، زاویه ترک نیم دیوار فرورفتگی. شرایط بار (ر.ک. شکل 3): p, فشار; M0، گشتاور خمشی خارجی (یا پیچشی). g0، چرخش انتهای لوله (خم شدن یا پیچش).ما بین بسته شدن (همانطور که در شکل 3 نشان داده شده است) یا لنگر خمشی باز و همچنین ممکن است ترک در داخل یا خارج خم قرار گیرد، تفاوت قائل می شویم. بارگذاری پیچشی در این مقاله در نظر گرفته نشده است.
- ۰۰/۱۰/۰۹